Kako uspešno razgovarati i ostvariti bolje odnose na raznim poljima




Svako od nas se nekada tokom života susreo sa jednom ili više osoba sa kojima jednostavno nismo kliknuli, odnosno pronašli zajednički jezik. Nekada se možda i desilo da se sa bliskim osobama niste razumeli. Sve situacije u životu mogu se razvijati u skladu sa našim načinom razgovora, jer je upravo komunikacija srž svih odnosa. Gotovo svako od nas je u detinjstvu naučio da govori ali jednostavno niko nas nije naučio kako da komuniciramo, a ta veština je izuzetno važna na svim poljima. 

U suštini mi smo ti koji uvek pričamo ali na različite načine, nekada svesno, a često i nesvesno, nekada smo glasni a nekada ćutimo, ali gotovo uvek komuniciramo. Ova veština se uči, i svakako nam može doneti dosta toga dobrog samo ako naučimo njena osnovna pravila, koja su krajnje jednostavna. Svakako ova tema je veoma složena i uvek treba krenuti od osnova, odnosno od početka. Postoje stvari koje svako od nas može da primeni i koje će dati fenomenalne rezultate i to gotovo odmah.


Pokažite da pažljivo slušate

Kada se dešava razgovor između dve osobe, često se dešava da dok jedna od njih govori druga strana ne sluša pažljivo, već je uglavnom usredsređena na to šta će odgovoriti. Takođe, taj odgovor na kraju često bude neadekvatan i nekoristan. Pažljivo slušanje nam omogućava da saznamo koje su potrebe te druge strane, ali i njena razmišljanja, osećanja, pa čak i kakva očekivanja ima. Onda samo na trenutak zastanite i dobro razmislite koliko je onda važno slušanje nekoga sa potpunom pažnjom, kao i koliko nam to može doneti dobrog. 

Pokažite da sagovornika pažljivo slušate jer će se onda ta osoba još više osloboditi, verovaće vam i osetiće se vrednim jer ste mu upravo posvetili svoje vreme i pažnju. Ukoliko nekoga stvarno razumemo lakše ćemo izgraditi poverenje, odnosno odnos koji će biti stabilan i u kasnijem komuniciranju. 


Razumite nečije ponašanje

Neverbalna komunikacija je jako važan deo raznih situacija u kojima se svakodnevno nalazimo. Ona se sastoji od raznih telesnih znakova koje često nevoljno koristimo kako bismo izrazili neke emocije ali i namere. Neverbalna komunikacija podrazumeva mnogo toga, to može biti kontakt očima, gestikulacija, odevanje, rukovanje, facijalna ekspresija, držanje tela ali i ton našeg glasa. 

Mi se oduvek učimo verbalnom komuniciranju, dok neverbalna komunikacija ostaje zanemarena iako može imati ogroman uticaj u mnogim situacijama u kojima ćemo se naći tokom života. Mi možemo da naučimo kako da čitamo nečije emocije, koje se ispoljavaju kroz pokrete tela ali i položaj tela, kao i kroz ton njihovog glasa dok pričaju, ili kroz dodir koji nam upućuju. 


Izražavajte se jasno

Kada jedna osoba tokom razgovora svoje reči jasno i pre svega precizno izgovara, onda druga osoba ne može vaše reči shvatiti na neki drugačiji način već samo onako kako je zapravo sve izrečeno. Zato, prilikom razgovora posmatrajte sagovornika i pratite njegove reakcije, jer reagovanjem oni u stvari odaju da li su nas shvatili na pravi način, odnosno da li su naše reči i rečenice bile dovoljno precizne. 

Jedan od načina jeste i da s vremena na vreme kada niste sto posto sigurni da ste nekome bili jasni to samouvereno i pitate drugu osobu. Isto tako, možete je zamoliti da ponovi ono što ste pričali upravo da vidite da li vas je ta osoba razumela, i da li ste se izražavali jasno. 


Ko pita ne skita

Ako u nekom razgovoru jedna od osoba nije precizna može se desiti da dođe do nesporazuma. Zato je važno da osoba kojoj nije jasno o čemu se u razgovoru radi ili nije precizirano na primer vreme nekog sastanka, to i pita. Pitanja su alat koji može biti i te kako efikasan i moćan u običnim razgovorima koje vodimo sa porodicom ili prijateljima, ali i na poslu. Zato pitajte i tako ćete otkloniti mnoge nedoumice ili pretpostavke. Konstantna vežba nas može mnogo toga naučiti i ono što budemo primenjivali postaviće temelje u raznim odnosima. 

Nekada nas sagovornici neće razumeti, ali to ne znači da vi tu stvar treba da konstantno ponavljate na jedan isti način. Budite fleksibilni i promenite način na koji nešto govorite, kako biste se brzo sporazumeli sa drugom stranom. I iz te situacije ćete mnogo toga naučiti, a to će vam kasnije svakako mnogo koristiti. Saosećajte sa sagovornikom, pokažite razumevanje ali i empatiju. Često se naše gledište ne poklapa sa gledištem sagovornika, pa stoga pokušajte da razumete drugu stranu čak i onda kada se ne slažete sa njom. Prilikom razgovora nemojte ostati nedorečeni, odnosno ne dajte drugoj strani polovične informacije. 








Srodni tekstovi:


Najlepši početak novog poglavlja: Pretvorite strahove u radost!

Dolazak novog člana porodice je, bez sumnje, jedan od najvažnijih i najemotivnijih trenutaka u život...

Detaljnije

Šta raditi kada se automobil pokvari na putu?

Kvar automobila na putu može biti stresan i neugodan, pogotovo ako niste sigurni šta tačno tr...

Detaljnije

Unapredite poslovanje uz prave promotivne materijale

U onim momentima kada su se digitalni mediji uvukli u reklamne kampanje, ljudi su prestali da se int...

Detaljnije

Komarnici – mali dodatak koji donosi ogromne prednosti

Komarnici su jedan od onih dodataka na prozorima i vratima za koji nismo ni svesni koliko su važni s...

Detaljnije
Copyright © 2018 Srbija-EU. All rights reserved.
Izrada sajta by GW, SEO by WBS