Asertivna komunikacija - šta je i kako se postiže


Karijera Karijera

Komunikacija je izuzetna karikta u lancu svakodnevnih životnih i radnih obaveza. Upotreba i pravilno doziranje komunikacije uslovljava način dijaloga i ostvarivanje adekvatne saradnje. Svaka zaposlena osoba poželjno je da nauči osnovne principe asertivne komunikacije, na taj način olakšaće i sebi i okolini kompletne obaveze. 

asertivna komunikacija dve devojke

Šta je asertivna komunikacija?

Asertivna komunikacija predstavlja jasno izražavanje stavova, potreba i želja. Poruka nije dvosmislena, ili nejasna, već jednostavno i zvučno izražena. Pod asertivnom komunikacijom podrazumeva se da možete da kažete sve što želite i šta osećate, bez omalovažavanja sa strane, bez stida ili moguće degradacije. To je praktično radni stil, u pogledu takvog izražavanja stavova. 

Načini komunikacije

Postoji nekoliko načina komunikacije, koji su izuzetno prihvatljivi i česti. Obično je najčešći agresivni način komunikacije, koji podrazumeva dinamički jači i izraženiji oblik. Obično počinje negacijom, a stavovi i izražavanje drugih osoba iz okruženja biva degradirano. Drugi vid komunikacije je pasivna komunikacija, koja se ogleda u strahu. Odnosno, osoba koja učestvuje u komunikaciji plaši se ne prihvatanja, pa se često povlači u sebe i ne izražava svoje stavove. Dok treći i najprihvatljiviji vid komunikacije je asertivna komunikacija koja se ogleda u uvažavanju stavova i mišljenja drugih, ali često i izražavanje ličnog mišljenja koje nemoraju biti slične kao već iznete. 

Šta se dobija ovakvim komuniciranjem

Upotrebom asertivne komunikacije u svakodnevnom radnom i životnom angažovanju ojačavamo samopouzdanje, pojačavamo vrednovanje kako sebe, tako i osoba oko nas, povećava se samokontrola. Osoba biva svesna svojih mogućnosti i bez straha izražava stav ili mišljenje, koje ujedno ne mora biti interesantno ili prihvaćeno od drugih. Na taj način ostvariće se prijatna i svrsishodna komunikacija, i vama i sagovorniku biće prijatan razgovor.

Primeri asertivne komunikacije

Asertivna komunikacija je jednostavna i lako se može naučiti. Bitno je uspostaviti normalan ton tokom razgovora, bez elemenata omalovažavanja ili degradacije sagovornika. Dobar primer bi bio, ako ne želite da ostanete duže na poslu, tj. nakon radnog vremena, poželjno je jasno i nedvosmisleno naglasiti da ne možete da ostanete duže. Nemojte navoditi razloge zbog kojih ne možete ostati duže, jer nema potrebe za pravdanjem, to je vaše pravo. Ukoliko vas ponašanje kolege iz kancelarije dekoncentriše, opet, jasno i nedvosmisleno treba istaći da prestane sa zveckanjem jer vas dekoncentriše, ili da tiše priča na telefon. Ovo su samo neki od banalnih primera koje je potrebno da počnete da primenjujete. Upravo od ovakvih primera počinje razvoj asertivne komunikacije, koji se kasnije razvija i podiže na značajno viši nivo. 

Savet

Ukoliko ste navikli na tradicionalni metod razgovora sa stalnim, recimo pasivnim elementima, neće vam biti lako u početku da primenite asertivnu komunikaciju. Savet bi bio da u početku izražena, uslovno rečena trapavost ili nesnalaženje i nesigurnost ne treba da budu kamen spoticanja. To što je za vas u tom trenutku strašno, budite sigurni da je to normalno. Zapravo to je samo izražavanje trenutnog mišljenja i stavova. Nemojte se stideti da kažete ako vam nešto smeta, jer ćete na taj način značajno sebi olakšati. Svaki početak je težak, pa čak i u pogledu komunikacije, ali svatićete da će vam ovaj vid komunikacije značajno olakšati život. 






Srodni tekstovi:


Pametan način kupovine u doba korone: Vodič za onlajn šoping

Globalna pandemija virusa COVID-19 je u velikoj meri izmenila navike ljudi na globalnom nivou. Druga...

Detaljnije

Kako do stana - Saveti za mlade bračne parove

 Tržište nekretnina nikada nije doživelo procvat kao što je to slučaj u prethodni...

Detaljnije

Personalizovani pokloni ili klasičan reklamni materijal?

Sasvim je sigurno da ne postoje nadležni u kompanijama, koji se u nekom trenutku nisu zapitali da li...

Detaljnije

Fratelli asortiman luksuzne obuće za koju je svaki korak pravo uživanje i komfor

Obuća je važan faktor ukupnog osećaja udobnosti, komfora i zadovoljstva. Svaki korak treba da bude l...

Detaljnije
Copyright © 2018 Srbija-EU. All rights reserved.
Izrada sajta by GW, SEO by WBS